reklama

Naša trpezlivosť má tiež svoje hranice...? ale dokedy,pýtam sa...

Kde to žijeme? Dávam si túto otázku každý deň. Len čo ráno vstanem a spomeniem si na moju triedu, skvelých a tvorivých svojich žiakov. Dlho predlho mi trvalo zvyknúť si, že už nikdy nebudem žiakov viesť k záverečnej skúške ich tvorby vo výtvarnom obore.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prečo? Život nám neprináša len nádherné dni, ktoré vieme prijať s radosťou. Prichádzajú aj dni smutné. Dňa 25.septembra 2014 som vystúpila na pracovnom zasadnutí Mestského zastupiteľstva Mesta Svit. Téma, o ktorej som hovorila, boli vzťahové a pracovné problémy na mojom pracovisku...

Už veľmi dlhú dobu tu vládnu nekorektné vzťahy. Pribúdali a nikto otvorene neprejavil svoje utrpenie, z pocitu strachu, že si svoju situáciu v práci ešte pohoršia. “Ja sa pýtam, prečo“, pracovník, ktorý ku svojim pracovným povinnostiam pristupuje s vážnosťou je neprijateľný v pracovnom kolektíve, je prekážkou „ lebo presahuje priemer“.... Kto preruší mlčanie na tomto pracovisku? Kto otvorene pomenuje problém , ktorý sa nazýva mobbing. Význam slova mobbing znamená ponižovanie , sabotovanie , zneužívanie práce. Niet pochýb o tom, že by sme mali problém mobbing brať vážne, lebo žiaľ všetko svedčí o tom, že dlhotrvajúce a systematické deptajúce pracoviská sa v celej spoločnosti šíria ako huby po daždi. Vedci registrujú vzostupný trend agresivity v spoločnosti v štátnej či súkromnej sfére. Akási recesia spätá s narastajúcou hrozbou nezamestnanosti dokoná zvyšok. V každom prípade pre mobbing je rozhodujúce, aké riešenie o možnosti pomoci existuje. Aké možnosti existujú, aby sa zlo dalo vykynožiť v zárodku.? Problematikou mobbing sa u nás zaoberá poslankyňa Národnej rady SR JUDr. Mária Ritomská, s ktorou moja stále viac sa rozširujúca spolupráca proti psychickému teroru na pracovisku pomáha prispieť k osvete a monitoringu, aby aj u nás termín mobbing prestal byť postrachom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ja som otvorene poukázala na pracovnom zasadnutí Mestského zastupiteľstva Mesta Svit., že cieľavedomé šikanovanie mojej osoby spôsobilo moju dlhotrvajúcu chorobu s veľmi vážnymi zdravotnými dôsledkami. Na moje vystúpenie nikto z prítomných poslancov nereagoval,len pán poslanec Ing.Ivan Zima ma podporil v mojich slovách.. Bola som sklamaná, poďakovala a odišla som.

Aj napriek tomu, že na pracovisku Základnej umeleckej školy vo Svit bol dokázaný mobbing za pomoci Centra pedagogicko - psychologického poradenstva a prevencie, Poprad, napriek tomu sa nikto nezaoberal príčinami a vyvodením dôsledkov páchania tohto , podľa môjho názoru, trestného činu. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O mojom vystúpení písali aj v informačnom spravodajcovi občanov mesta. V októbrovom čísle novín Mesta Svit.bol v úvode oznam “ V úvode rokovania si poslanci vypočuli vystúpenie pani Aleny Kolubmerovej,bývalej zamestnankyne ZUŠ vo Svite, ktorá vyslovila svoje názory v súvislosti s prístupom vedenia školy ku jej osobe“.

O článku,, kde sa spomínalo moje meno ako bývalej zamestnankyne ma upozornili obyvatelia Mesta Svit. Preto som sa rozhodla prejaviť svoj názor a môj pohľad na klamstvo, ktoré sa v spomínanom texte vyskytli. Autor článku, ktorý daný text písal, si mal preveriť dané skutočnosti a nezavádzať verejnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vrcholom bolo skomolené moje „priezvisko“...to nepracujem v spomínanom meste rok...a to moje priezvisko vďaka mojim pracovným aktivitám s mojimi žiakmi sa škola zapísala do histórie tohto mesta. Vďaka sa dá prejaviť rôznymi spôsobmi...

Oslovila som predstaviteľov mesta aj poslancov, aby nezavádzali verejnosť.A aby bol daný”skrat”daný na pravú mieru. Lebo ja.som aj v týchto chvíľach zamestnaná, žiaľ v dôsledku zlej firemnej kultúry mám vážne zdravotné problémy som na dočasnej pracovnej neschopnosti.

Žiadala som verejné ospravedlnenie v informačnom spravodajcovi občanov mesta Svit....A aký bol výsledok????

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ospravedlnenie

„Redakcia sa touto cestou ospravedlňuje pani Alene Kolumberovej za nesprávne uvedené meno v článku „Nová obradná miestnosť...“ na 1. str. čísla 10/2014, kde zaúradoval „novinársky škriatok“ a bola uvedená ako Kolubmerová. Zároveň uvádzame na správnu mieru to, že dotyčná pani nie je bývalou zamestnankyňou ZUŠ, ale je dlhodobo pracovne neschopná. Rozhodne nešlo o vedomé zavádzanie občanov, ale o nesprávnu informáciu, za ktorú sa ospravedlňujeme“.....tiež ma na znenie tohto ospravedlnenia upozornili obyvatelia Mesta Svit.

Po jeho prečítaní som bola v obrovských rozpakoch „že dotyčná pani“...tu sa dá pri čítaní doplniť veľmi veľa variant na doplnenie... príklad predavačka, upratovačka....aj do vulgarizmov by sa dalo zájsť..

Ja som „pani učiteľka“...toto moje zamestnanie je pre mňa poslaním.

Pýtam sa teda ja „predstaviteľov Mesta Svit“...pri expedícii hotového čísla novín, neprechádza dané číslo kontrolou editora??? Význam tohto slova je verím úplne známy, tu na nahliadnutie, na vysvetlenie: Editor- redaktor zodpovedný za celé číslo novín/časopisu alebo za jednotlivé stránky, hlavný redaktor.

Som na „maródke“ viac ako rok...ale v skutočnosti, .ako keby som sa ”vyparila” ...aká je teda „firemná kultúra“ na mojom pracovisku? pýtam sa pána riaditeľa...kolegov?...tešia sa...že sa im tak „bravúrne podarilo“...hodiť ma cez palubu....

Ale môžem povedať., že sa veľmi mýlia...som tu, žijem, existujem aj keď pod vplyvom ťažkých liekov.

Odpúšťať vieme no nezabúdame“...tu platí pomyselný „bumerang“...to čo my dávame v našich životoch to sa nám aj vracia....mnohokrát aj s úrokami.

„Moje ďakujem patrí mojim žiakom, ktorí si na mňa spomenú a držia ma nad vodou aj rodičom....stopy, ktoré vo svojich životoch my robíme sú nezmazateľné“.

S úctou ku obyvateľom Mesta Svit a najmä všetkým žiakom.

Alena Kolumberová

Alena Kolumberová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Alena,niekedy s úsmevom na mojich perách...ale sú chvíle,keď mi z mojich očí padajú slzičky...to je sám život,ja ho s pokorou taký aj prijímam.... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu